Ο Ρόδινος Σταυρός Εκτύπωση
Πνευματικότητα - Εσωτερικές παραδόσεις
Δευτέρα, 28 Αύγουστος 2006 20:31
του Stanislas de Guaita

0 Stanislas de Guaita εκφράζεται ως εξής, σχολιάζοντας μια απόκρυφη γκραβούρα του «Amphitheatrum Sapie-ntiae Aeternae» του Henri Kunrath (τέλη του 16ου αι.):

«Αυτό το σύμβολο που αποκαλείται Ρόδινος Σταυρός, ή, επίσης, ο Χριστός στον Σταυρό, αναπαριστά την θεωρητική μύηση για τη γνώση του Ζώντος Λόγου μέσα στον κόσμο. Στο κέντρο της μορφής, ένας Χριστός εσταυρωμένος σ' ένα ρόδο από φως, αναπαριστά τον Adam - Kadmon, έμβλημα της ουσίας της σύνθεσης του ανθρώπου και της εκδήλωσης του Θεού. Είναι η απεικόνιση του πρώτου κεφαλαίου του Ευαγγελίου του Αγίου Ιωάννη. Για να μιλήσουμε στη γλώσσα των καθολικών, η εσωτερική σφαίρα, στην οποία είναι γραμμένο το όνομα Ain Soph, είναι ο Θεός, ο Πατέρας. Το Ρόδο με πέντε πέταλα στο κέντρο, είναι ο Θεός ο Υιός. Η κατώτερη σφαίρα, που ονομάζεται Emeth, είναι αυτή του Αγ. Πνεύματος. Οι δύο εξωτερικές σφαίρες χάνονται στα σύννεφα του Atziluth, για να δείξουν τον απόκρυφο χαρακτήρα τους. Κάτω από τη σφαίρα του Ain Soph, βρίσκεται το τρίγωνο «IEVE», όπου το Ι είναι ο Πατέρας, το ΙΕ είναι ο Υιός, το IEV, είναι το Πνεύμα, το IEVE, είναι το ζωντανό Σύμπαν.

Το περιστέρι που υπερίπταται κάτω από τη σφαίρα του Aemuth, είναι το διπλό ρεύμα της αγάπης, το οποίο ενώνει τα τρία άτομα... Είναι η μορφή του Χριστού που ακτινοβολεί τις φλόγες των 10 Sephiroth, σαν παράθυρα ανοικτά, μορφή περιβεβλημένη από ένα πεντάφυλλο άνθος (το Ρόδο), είναι ο Λόγος που ενσαρκώθηκε στην ύλη...».

Με αυτή τη συμβουλή προς τον μαθητή, ο Guaita τελειώνει τον σοφό του σχολιασμό: «Όπως και η άλγεβρα, έτσι και η Καμπάλα έχει τις εξισώσεις της και το τεχνικό της λεξιλόγιο».