Τα μυστήρια του Γολγοθά (1) |
Πνευματικότητα - Εσωτερικές παραδόσεις | |||
Πέμπτη, 05 Απρίλιος 2007 12:29 | |||
του Armand Toussaint (2)
Οι Χριστιανικές μονοφυσιτικές θρησκείες οι οποίες, το Πάσχα, εορτάζουν την ανάσταση του Χριστού, δεν έχουν καταλάβει σπουδαία πράγματα, διότι ούτε ο Χριστός (αθάνατο Πνεύμα, υιός του Θεού Πατρός), ούτε ο Ιησούς (Άνθρωπος μεταμορφωμένος, τέκνο της Μαρίας) πέθαναν και, κατά συνέπεια, ούτε αναστήθηκαν, στις 3 Απριλίου του έτους 33, στις 13h και 06' και 03'' στην Iερουσαλήμ όπως εσφαλμένως διδάσκεται, urbi et orbi. Η απόδειξη του γεγονότος αυτού είναι πάρα πολύ εύκολη γι' αυτούς που διαλογίζονται πάνω στα σχετικά βιβλικά κείμενα. Το μαρτύριο της σταυρώσεως είναι ιδιαιτέρως επίπονο. Ο σταυρούμενος πεθαίνει από μακρά ασφυξία που προκαλείται από τετανία του διαφράγματος. Ας σημειωθεί, επίσης, ότι τα "καρφιά" της σταυρώσεως μπήγονται στους καρπούς, ενώ οι στιγματισμένοι απεικονίζουν αυτές τις πληγές στο κοίλωμα της παλάμης. Ας τονίσουμε, επίσης, ότι, αντιθέτως προς τους δύο ληστές, δεν σπάζουν τις κνήμες του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, του οποίου καμία πληγή δεν είναι θανάσιμη και που η χαριστική βολή που του δόθηκε από τον Ρωμαίο αξιωματικό Λογγίνο, ο οποίος ήταν πεπειραμένος πολεμιστής, πλήγωσε το συκώτι, το μόνο όργανο του σώματος που μπορεί να αναγεννηθεί. Κατά την έκτη ώρα, δηλαδή προς το μεσημέρι, ο Χριστός λέει στον μετανοούντα ληστή: "σήμερα θα είσαι μαζί Μου, μέσα στον Παράδεισο". Τούτο σημαίνει ακριβώς ότι ο Χριστός εγκαταλείπει το σώμα του Ιησού το οποίο επισκίαζε από τη στιγμή της βαπτίσεώς Του στον Ιορδάνη από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή. Πάνω στον σταυρό, ο Ιησούς, μόνος, παραμένει. Ο Ιωσήφ της Αριμαθαίας, με την άδεια του Πιλάτου και βοηθούμενος από τον Νικόδημο και τις Άγιες γυναίκες - μεταξύ των οποίων η Μαρία η Μαγδαληνή - που ήλθαν από τη Γαλιλαία, τον αποθέτει μέσα σ' έναν ολοκαίνουργιο τάφο ιδιοκτησίας του. Κανένας από τους μαθητές, οι οποίοι, ήδη, από τη στιγμή που τον συνέλαβαν, είχαν εγκαταλείψει τον Κύριο, κανένας από αυτούς δεν ήταν παρών. Την πρώτη ημέρα της εβδομάδας, οι γυναίκες -μεταξύ των οποίων η Μαρία η Μαγδαληνή- πήγαν στον τάφο με αρώματα, αλλά δεν βρήκαν εκεί το σώμα του Ιησού. Δύο άνθρωποι με αστραποβόλα ενδύματα -στην ουσία δύο άγγελοι που είχαν επαναφέρει τον Ιησού από την κατάσταση του παρατεταμένου κώματος- εμφανίστηκαν μπροστά τους και ανήγγειλαν ότι ο Ιησούς ήταν ζωντανός. Οι γυναίκες πληροφόρησαν αμέσως τους μαθητές που δεν τις πίστεψαν, αλλά ο Πέτρος έτρεξε στον τάφο για να διαπιστώσει τα λεγόμενά τους. Η Μαρία η Μαγδαληνή, πρώην εταίρα που αγαπούσε βαθιά τον Κύριο, θέλησε να πληροφορηθεί τον τόπο που βρισκόταν ο Ιησούς και απευθύνθηκε στον κηπουρό, δηλαδή στον ίδιο τον Ιησού, τον οποίο δεν αναγνώρισε λόγω της αλλαγής της φυσιογνωμίας του που προκλήθηκε από την αναχώρηση του Χριστού. Την ίδια μέρα, δύο που κατευθύνονταν στους Εμμαούς συνάντησαν κάποιον που συμβάδισε μαζί τους και δεν τον αναγνώρισαν ως Ιησού, στο χάνι όπου σταμάτησαν, παρά μονάχα από τον τρόπο που έκοψε το ψωμί: "Ραβί, είσαι Εσύ!". Αυτές οι δύο μαρτυρίες επιβεβαιώνουν την διπλή προσωπικότητα του Ιησού - Χριστού. Υπάρχουν δε και άλλες ακόμα. Ο Ιησούς εμφανίστηκε με σάρκα και οστά στους Αποστόλους, στον τόπο όπου ήσαν κρυμμένοι, μια δεύτερη δε εμφάνιση έγινε για να πεισθεί ο Θωμάς. Τέλος, μια τρίτη εμφάνιση του Ιησού, στις ακτές της λίμνης Τιβεριάδας όπου οι μαθητές δεν ήξεραν, στην αρχή, ότι ήταν Αυτός. Είναι, λοιπόν, ο "μεταμορφωμένος" Ιησούς (που μεταμορφώθηκε στο όρος Θαβώρ) αυτός ο οποίος, πάνω σ' ένα όρος της Γαλιλαίας, προς τη Bιθυνία, εγκαταλείπει τους ένδεκα μαθητές του και ανυψώνεται στον ουρανό (Ανάληψη) όπως έκανε και ο Ηλίας.
(1) Κρανίο στα Αραμαϊκά. Ημερομηνία καταχώρησης: 5.4.2007
|